Nog wat langer in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel Janssen - WaarBenJij.nu Nog wat langer in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel Janssen - WaarBenJij.nu

Nog wat langer in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Overzichtje van de afgelopen dagen, de highlights... dat was tenminste de bedoeling, het is een heel verhaal geworden. 


Vrijdag 31-1


Robbeneiland, wat indrukwekkend! De boottocht ernaartoe was al super, maar de rondleiding in de voormalige gevangenis... poehee. Hij werd gedaan door een ex-gevangene die daar samen met Mandela had gezeten! Hij vertelde grappige verhalen, over dat ze the Bold and the beautiful keken en dat de dokter, die eens per week kwam, het opeens heel druk had als hij had aangekondigd dat hij de week erop een zuster mee zou nemen naar het eiland. Maar belangrijker: Hij kon natuurlijk als geen ander verwoorden hoe die jaren van politieke gevangenschap eruit zagen. Daar word je stil van...

* Waterfront, bestaand uit de haven en allerlei winkels en een Zuid-Afrikaanse voedselmarkt, met de lekkerste verse sappen. In de schaduw naar lokale bandjes luisteren, fijn! 

* zonsondergang vanaf de Tafelberg. Adembenemend, ik heb er niet echt andere woorden voor. Met zijn vieren, drankjes en sandwiches meegenomen... ultiem genieten!
                                      
Zaterdag 1-2
Weer de hele dag in het township, met Becky en onze 'oude vertrouwde guide  Juma. We kregen prachtige voorstellingen te zien van de kinderen, een groep van ongeveer 60 stuks in totaal. Muziek maken, zingen, dansen... wow, zij kunnen er wat van! Kippenvel. We hadden schrijfspullen voor ze meegenomen en enveloppen, voor hun net opgezette briefwisselingsproject met een school in Engeland. Superdankbaar waren ze... schrijnend om te zien dat een paar kindjes toch stiekem om geld vragen als we vertrekken.    
Lunch was maïspap met kip. Mét botjes en bijbehorende glibbertjes, ja hoor, applausje voor Merel. Wat een grenzen worden hier verlegd ;-)     
Door naar het afscheidsfeestje van Lily, die we twee dagen eerder hadden ontmoet. Ze gaat bijna terug naar college buiten de stad, en zal pas in 2015 of 2016 weer bij haar familie zijn. Ons cadeautje en de zakken chips voor het feestje werden met open armen ontvangen, wij hebben zelf geen chipje gezien en dat was heerlijk. Ciders, dansen,  je kon ook gewoon dronken midden in de groep gaan liggen... niks was te gek. 
Na een potje poolen in een lokaal barretje was het weer tijd om terug te gaan voor een rustig avondje in het hostel. Lekker kletsen en poolen bij de bar, ik hou van dit leventje! 

Zondag 2-2
*Cape point tour: de hele dag met een toerbusje op pad richting Kaap de Goede Hoop en Cape point. Ik heb ne de hele dag vermaakt met Matthieu uit Parijs en Andrea uit Oregon. Prachtig prachtig prachtig, die tour! De mooiste uitzichten,  op een boot naar de zeeleeuwen,  wandelen bij de pinguïns, fietsen naar kaap de goede hoop (onderweg nog een paar baboons op de weg) en een klein klimmetje naar de vuurtoren op Cape Point. Alweer wow! 


Ik ben vandaag geswitcht van kamer omdat ik 2 extra nachten heb geboekt
en vanavond zijn we meteen met de nieuwe roomates gaan eten, gezellig! Het is echt heel leuk dat iedereen je vriend is, het lijkt wel carnaval of de intro of de zomerfeesten in Nijmegen. 
Morgen doe ik een wijntoer (jeeeeej! ) En de dag erna vertrek ik heel vroeg met de Baz Bus , hop-on-hop-of naar de garden route. 6 of 7 uur in de bus... ik zet mijn zuid-afrikaplaylist  op en ga de hele dag aan jullie allemaal denken! Van dinsdag tot donderdag ben ik de Park House Lodge in Mossel Bay. 

Ik heet trouwens tegenwoordig Meryl, en mijn zuid-afrikaanse telefoonnummer is 0027765072435. Als je me (relatief) snel wilt bereiken kun je daar een sms naar sturen, dan is het het meest zeker dat ik het kan lezen.


Xx 


  • 03 Februari 2014 - 07:56

    Kim:

    Lieve Merel,

    Wat fijn dat je zo heerlijk aan het genieten bent!
    Ga vooral zo door ;-)

    X Kim en Cato

  • 03 Februari 2014 - 15:59

    Yvonne:

    Wat onderneem je veel! Super om te lezen. Heerlijk dat je zo geniet.
    Ik kan nu al niet wachten om alle foto's te zien en je verhalen nog een keer echt goed te horen.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Dikke kus Von

  • 03 Februari 2014 - 20:39

    Michelle:

    Ha lieve Merel,
    Hoe stoer is dat allemaal....!
    Het klinkt echt allemaal super :)
    Inmiddels al dronken na de wijn tour?
    Geniet er nog van en pas goed op jezelf,
    Liefs Mies (en haar mannen)

  • 04 Februari 2014 - 08:25

    Karin S:

    Lieve Merel,

    Wauw je bent meteen goed begonnen! Het klinkt super fantastisch en helemaal niet eng! Wat leuk dat je al zoveel met de kindjes daar bent geweest. Ik ben jaloers!

    Geniet er van!

    X

  • 05 Februari 2014 - 16:35

    Annemarie:

    Dear Meryl,

    Ik had vandaag een computermannetje op bezoek, die constateerde onder andere dat ik een paar honderd ongelezen mails op mijn computer had staan.... en bij het opschonene van de mapjes, zag ik dat jouw mails in mijn SPAM terecht waren gekomen, schandalig gewoon! Ben ze nu gauw gaan lezen. Wat een heerlijke dagen heb je al achter de rug! Geniet lekker verder en hou ons vooral op de hoogte. Was ook leuk om je vandaag even privé te 'spreken' via whatsapp. Waren de skilpadjies lekker? liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika 2014

Zo lang over gedroomd, en nu is het dan echt zo ver!

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

Te kort

26 Februari 2014

Het duo herenigd

16 Februari 2014

Hakuna matata

12 Februari 2014

Knuffelkatje

07 Februari 2014

Superlatieven
Merel

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 6632

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: